goldcoastlife.blogg.se

Mitt utbytesår på Griffith University i Australien

2013

Kategori: Allmänt

Sedan sist har det firats jul, nyår och 6 månader i Australien!
Nu är det bara en månad kvar till jag kommer tillbaka till Gold Coast och familjen hälsar på!
 
Jenna var här och hälsade på över nyår. Det var hennes första gång i Melbourne, så för en gångs skull fick jag visa henne runt. På nyårsafton åkte vi med Brodie ett par timmar söderut och spenderade dagen på stranden. Det är någonting ingen jag känner någonsin skulle få för sig att göra i Sverige, 2 timmars bilresa för det finns en go strand där. Men bor man i ett land större än hela Europa ser man lite annorlunda på avstånd. När jag tex berättade för en australienare att jag varit i Paris tyckte han att jag var himla osmidig som inte tog en tur till Rom när jag ändå var i närheten. 
 
I alla fall, på nyårskvällen åt vi supergod middag på en restaurang i St Kilda, och vid tolvslaget gick vi ner till folkmassan på stranden med utsikt över stadssiluetten och alla fyverkerier, man ser inte på bilden men hela stadskärnan finns där i bakgrunden!
 
 
Idag landar David i Melbourne och stannar i 5 nätter, så jag försöker komma på massa kul vi kan hitta på närmsta dagarna. Blir nog mycket tid stranden, en värmebölja började idag och ska pågå i minst en vecka... 
 
Snart får mamma, pappa, Eve och Kim byta ut rusket mot lite solsken!!
                   
 
 

Kommentarer

  • Evelina säger:

    Jag vill åka nu nu nu :) Ses snart!

    2013-01-03 | 08:57:28

Kommentera inlägget här: