goldcoastlife.blogg.se

Mitt utbytesår på Griffith University i Australien

Helgen som gått

Kategori: Allmänt

Idag är det måndag, och jag spenderar dagen med att halvt plugga, halvt vila upp mig efter en fullspäckad helg. Sedan torsdag kväll till igår kväll har det varit full rulle, och skitkul! Jag har försökt blogga under helgen, men det har strulat med uppladdning av bilder så jag gav upp.
 
I fredags tog jag mig äntligen till Sea World, jag och Lisa gjorde slag i saken och det var riktigt läckert. Pingviner, sjölejon, hajar, delfiner, stingrockor mm. Nice! Alla åkattraktioner var avstängda, men vi har VIP-pass så vi kan åka dit när som igen! Den kvällen var vi sen hemma hos Simma och Lara och hadde Aussie movie night. Vi såg bla en av de roligaste filmerna jag har sett: The Castle. Måste ses!! Den är lika kult plus lite mer i Australien än Sunes sommar är i Sverige. Den citeras hit och dit - alla kan den. Jag älskade den! 
 
 
 
 
Lördagen spenderade vi i Coolangatta där en av världens största surftävlingar pågår för fullt. Äntligen har regnrusket avtagit och solen bränner på som vanligt igen. Det var ju några veckor sen, och som resultat brände jag halvt sönder mig. Aloe Vera är min bästis just nu :) Iaf, det var häftigt att titta på surftävling. Jag brukar tycka att alla som kan stå upp är duktiga, men hjälp vilka grejer de kan göra med en bra våg. Även Simma som har surfat sedan han lärde sig gå var riktigt imponerad. Vi såg tjejernas final och några av killarnas heat. 
 
Vinnaren av Roxy Pro 2013!
 
Den kvällen gick vi till en av mina favvoställen här, Swingin' Safari, och åt och chillade. Det stället är verkligen super, kul att komma tillbaka dit. Jag tror senast var tidigt i november någon gång.
 
 
Slutligen, igår körde vi Movie World. Jag var där en gång i höstas, men det stället är så stort att det går inte hinna med allt på en dag. Vi gick på stuntshow där de visade upp stuntkörning med massa olika bilar. Där har jag lite kvar att lära mig i körningen. Bilarna kör alltså i full fart på bilden. Japp. 
 

Kommentarer

  • Evelina säger:

    Vad mycket kul du hittat på :) Jag och Kim försökte oss på Green curry chicken för någon vecka sedan, blev riktigt gott :D

    Svar: Du menar Kim försökte sig på Green curry chicken? ;) Haha! Mm, det är supergott. Jag har också börjat göra curry!
    goldcoastlife.blogg.se

    2013-03-11 | 20:15:40
  • Evelina säger:

    Jag rörde allt om lite i grytan ;) Skypa snart, får bestämma på FB :)

    2013-03-12 | 14:22:11

Kommentera inlägget här: