goldcoastlife.blogg.se

Mitt utbytesår på Griffith University i Australien

Familjen på äventyr!

Kategori: Allmänt

Tidigt imorse sa jag hej då till familjen hemifrån som varit och hälsat på. Tråkigt att de har åkt men vi har haft en riktigt roligt tid och hunnit med att göra massa jag inte gjort innan. Vi tog oss till Australia Zoo, Tambourine mountains, vinprovning, Byron Bay, surfade, shoppade, chillade vid poolen och promenerade högt uppe bland träden i regnskogen. En liten bildbomb får ge en liten uppfattning om vad vi haft för oss. 
 
 
Första strandpromenaden! Vågornas storlek slutar aldrig förvåna och överraska!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 I akut brist på internetuppkoppling hemma hos mig hade vi ett par kvällar med surf fast inte på vågor, här på starbucks :)
 
Tack för att ni kom!
 
Min nya lägenhet har vi hunnit bo in under tiden, jag tycker så mycket om den!! Bilder på den kommer i nästa inlägg. Idag har mina nya flatmates flyttat in också! Först kom Lisa från Sverige och för bara ett par timmar sen dök David från Norge upp. Känns som vi kommer ha det bra ihop här, I have a feeling :) Ikväll ska vi alla ta det lugnt här hemma, i helgen inviger vi den nya terminen med inflyttningsfest för några kompisar som är kvar sedan förra terminen. Sedan har Sofie sin sista helg i Surfers, så vi har tänkt hitta på något kul innan hon åker. 

Kommentarer

  • Git säger:

    Eleonor, TACK för att du ordnade en underbar vistelse åt oss i Australien! :D Det var väldigt härligt att få krama om dig igen! Bamsekram //Mamma

    2013-02-15 | 18:08:36
  • Anette Karlsson säger:

    Vilka fantastiska upplevelser de fick vara med om! Det är definitivt ett minne för livet. Måste erkänna att man blir riktigt avundsjuk nu när man tittar ut genom fönstret här i Jönköping och det är blåst och minus fyra grader. Tror inte att du saknar detta ;-). Njut i din fina lägenhet och ta det lugnt. Hälsningar
    Anette

    2013-02-19 | 11:12:00

Kommentera inlägget här: