goldcoastlife.blogg.se

Mitt utbytesår på Griffith University i Australien

Fler timmar, tack!

Kategori: Allmänt

Det har varit en lång dag idag, men en riktigt bra dag också. 
För första gången på jag vet inte hur länge gick jag en riktig hundpromenad!! En av Toms bröder har två hundar och de behövde promeneras, så jag och Tom var ute en sväng med Ruby och Oggie, en liten mops och en st. bernardshund á la Båtsman. Sånt omaka par men bästa vänner! Jag hade inte kameran med mig, men vi kanske gör om det imorgon och i så fall hänger den definitivt med.
 
Sedan har jag och Steve, som tog med mig och Nanna på Great Ocean Road, varit på klättring. Det var andra gången någonsin och nästan 10 år sen sist, och så kul. Titta inte ner, titta inte ner, titta inte ner.... haha! Väggarna var 20 m höga, och dessutom i en hög byggnad med fönster från golv till tak, så det känns mer som om man är 20 våningar upp! Får se om jag kan ta mig ur sängen imorgon, det lär värka i kroppen för trots att jag gjort mycket i Australien är inte styrketräning en av dem.. Bättring!
 
Just nu pausar jag från packande. Klockan är 02:16 am och jag är inte klar. Jag behöver Evelina. Utan henne hade jag fått lämna kvar massa mer i Sverige när jag åkte, och det är lite det som händer nu. Mer och mer hamnar i papperskorgen. No space. Imorgon flyttar jag ut ur detta huset, och på fredag flyger jag tillbaka till Queensland, som tack och lov verkar återhämta sig efter stormen. Natten emellan har jag lyxbokat hotellrum istället för hostel, ska bli riktigt skönt med stor dubbelsäng och frukostbuffé :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: