goldcoastlife.blogg.se

Mitt utbytesår på Griffith University i Australien

Tacokväll

Kategori: Allmänt

Ikväll bjöd jag, Lisa och David hem kompisar på middag, vår första tillsammans här hemma!
Taco stod på menyn, och det var inte igår vill jag lova. Jag har inte ätit taco sedan innan jag kom till Australien, så jag var sugen redan när jag vaknade i morse. Och nu har vi rester så det räcker och blir över så det kommer bli taco i tre-fyra dagar framöver. Efter det lär jag inte vara sugen på ett bra tag igen! Vi var en härlig blandning av svenskar, en norrman, en amerikan och ett gäng tyskar. Amerikanen tyckte inte att taco på svenskt vis var riktig taco, men det blev godkänt ändå. Och Patrik och Simma tog tillfället i akt att försöka få igång TVn i mitt sovrum. Nu har jag bild och boxen är igång, bara ljudet kvar så är vi hemma!
 
 Här sitter vi ute på vår balkong. Närmast båda sidor av min tomma stol sitter David och Lisa som jag bor med. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: