goldcoastlife.blogg.se

Mitt utbytesår på Griffith University i Australien

Under my umberella

Kategori: Allmänt

Idag är första kvällen på någon vecka som jag bara stannar inne, GUD så skönt!
Jag följde med Lisa till skolan idag för att fixa hennes student-id, och sen åkte vi vidare till Harbour Town för shopping! Det blev en kort tur, det har regnat helt vansinnigt mycket idag, vattnet i poolen hemma når upp till kanten och har börjat rinna över! Sedan var vi och bowlade med bland annat Sofie. Det var sista gången jag och Sofie sågs på länge, imorgon flyger hon till Perth för att pröva på livet där. Förhoppningsvis hinner vi ses innan jag åker hem till Sverige igen.
 
Jag köpte för övrigt ett nytt paraply när famljen var här, som har varit superbra att ha nu när vädergudarna helt plötsligt verkar tro att jag är i Göteborg och att det är novemer. Väldigt fint, prickigt och allt. Vi fick en fin liten låda att lägga skorna i medan vi bowlade, där la jag också mitt paraply. Tror ni inte det var borta när jag kom tillbaka? Världens fräckaste människa måste ha varit och snott det när de hämtade sina skor. Haha, jag blev sjukt irriterad, men jag tänkte att det kan ju blivit fel, så jag frågade i receptionen om de sett ett eller om de hade flyttat på det. Det hade de inte. Två minuter senare när vi var på väg ut kommer receptionisten ut med ett jätteparaply och frågar om jag inte vill ha det istället? Det hade hittats där någon månad tidigare och ingen hade kommit tillbaka efter det. Tack sa jag, och nu får jag plats med en katolsk familj under mitt paraply. Win!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: