goldcoastlife.blogg.se

Mitt utbytesår på Griffith University i Australien

Team drop bears!

Kategori: Allmänt

Ni kanske minns att jag gjorde fotbolls-comeback förra terminen. Vi spelade varje fredag och lyckades skrapa ihop totalt en visnt. Idag blev jag inbjuden att vara med i ett beach-volleybollag. Jag förvarnade för mitt icke-existerande bollsinne och sa ja tack så det blir den här terminens projekt! Förutom jag är det två killar jag pluggar med, en kanadensare och en norrman, och en norsk tjej och några fler jag inte träffat än. Lagnamnet är bestämt till The drop bears. Det är en välkänd myt som australienare gärna berättar om för turister, helst backpackers. De ska vara som koalor fast större, deras jaktteknik går ut på att hoppa ner på bytet från träd, varför man ska passa sig var man sätter upp tält etc. Den gick jag på en gång, och det lär jag inte få glömma.
Iaf. Kul med volleyboll!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: