goldcoastlife.blogg.se

Mitt utbytesår på Griffith University i Australien

Vinst!

Kategori: Allmänt

Idag spelade vi vår första beach volley-match - och vi vann! 
Innan dess hade jag föreläsning, och vi pratar väldigt mycket kultur på dem, jämför våra hemländer med varandra osv. Det är väldigt roligt att höra vad de andra tror om Sverige och hur de reagerar när jag berättar saker. En grej alla kom ihåg sen förra veckan är att jag bor i Batman City. Gotham. Gothenburg. Den kopplingen gör de flesta, och säger Gothenburg med den bästa Batman-rösten de förmår.
 
En av Indierna frågade varför man vill åka till Australien när man kommer från Sverige.
 'The weather', säger jag direkt, 'we have really cold winters back home'. 
'So do we, I know what its like. In the winter, we sometimes get only 10 degrees. Brr.'
'You mean 10 negative?'
 
Det gjorde han såklart inte. Snö hade han sett ett par gånger i sitt liv och då inte i Indien. 
Gulligt vad de kallar vinter :)
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: