goldcoastlife.blogg.se

Mitt utbytesår på Griffith University i Australien

Tar mig i kragen

Kategori: Allmänt

Nu har det varit väldigt dåligt bloggande här, inte meningen!
Senaste veckan har varit hektisk och bloggen har inte lockat. 
Nu tar jag nya tag.
 
Spring break närmar sig med stormsteg, och det har blivit lite ändrade planer.
Nya planen är en 6-nätters-tur, Noosa-Fraser-Noosa, med Sandra, Naman och Patrick. 
I Noosa ska jag och Sandra hoppa fallskärm!!! Äntligen, vad jag har velat prova detta länge. 
Pirr i magen!
 
Fraser Island är obebodd och obebyggd, finns inte ens vägar. Vi ska hyra en bil med fyrhjulsdrift, och ska köra i sanden runt ön. Vi ska dessutom campa där i två nätter. Jag minns knappt när jag campade sist, men jag tror att det kan ha varit på ett skolläger på högstadiet. Ungefär 10 år sedan. Hej hopp. Kanske är det dags :)
 
Sedan sist har det bland annat spelats mer soccer (vi förlorande nästan inte denna gången!!), gått på quiz nights, tittats på bio utan andra i salongen, fångats kackerlackor och varit på supermysig restaurang i Burleigh.
 
Ikväll lägger jag mig tidigt och somnar till ljudet av den första regnskuren på två månader.
Vilken lyx, som goa vännen Anna skulle säga.
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Pellan i tält? Ja tror't när ja ser't...

    2012-09-17 | 20:43:22
  • Anette säger:

    Hej igen Ellinore! Jag följer din blogg och vilket äventyr du får uppleva! Ser att du ska hoppa tendem -bara njut av den upplevelsen. Kramar från kalla Sverige och Anette

    Svar: Nu har jag äntligen fått hoppa, oj vad häftigt! Förstår att ni har fastnat för den hobbyn :)
    goldcoastlife.blogg.se

    2012-09-18 | 12:01:59

Kommentera inlägget här: