goldcoastlife.blogg.se

Mitt utbytesår på Griffith University i Australien

Swedish Goodies

Kategori: Allmänt

Igår hade Carlo, Frida och Sofie gemensamt 75-årskalas som började hos Carlo och slutade på en klubb i Broadbeach. Broadbeach är stadsdelen precis söder om Surfers, men något fräschare och kanske mer för lokalbefolkningen än för turisterna som vallfärdar hit. Inte lika mycket sydeuropeisk charterort. Där hade det varit fint och jag kunde hitta en lägenhet till nästa termin. Hoppas, hoppas!
 
I förmiddags följde jag med Jessi till stranden för att hjälpa henne ta grattis-på-födelsedagen-bilder till hennes pappa. Vi passade även på att ta några klassiska turistbilder i havet. Ett trevligt australiensk par som strosade förbi tog några bilder åt oss, och lyckades på när fånga när en våg kastar sig upp nästan till midjan på oss. Den australienska mannen som tog bilderna hade världens inlevelse: 'Yes! That's what i'm talking about!' Haha! 
 
Sen hände det. Jag hittade äntligen till den lilla svenskaffären. Swedish Goodies.
Har aldrig funnits ett mer passande namn till en butik. OJ vad gott!! Lösgodis! Det fanns också marabou-choklad, lingongsylt, kalles kaviar, svenskt kaffe (det muttras ofta bland svenskarna att australienskt kaffe inte är någon höjdare), knäckebröd, pepparkakor, sill och andra ursvenska nationalklenoder.
 
Trots att jag nu måste sätta mig och plugga resten av eftermiddagen och kvällen känner jag att min 25kr/hg-påse med sockerbitar, dödskallar och geléhallon kommer hålla humöret på topp! En Skye-date med lillasyster gör inte det sämre. Bra dag.
 







 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: