goldcoastlife.blogg.se

Mitt utbytesår på Griffith University i Australien

Spring break

Kategori: Allmänt

Jag vet inte hur jag ska börja, vad som varit roligast eller hur jag ska sluta.
Det har helt enkelt varit ett toppen-bra lov. Vi har checkat av många punkter på Australien-listan.
 
Sett vilda dingos, ormar, ödlor, valar, sköldpaddor, kängrur etc? Check.
Tältat i den Australienska vildmarken under åskväder och storm? Check.
Kört 4W-drive bil i sanden på grymma stränder. Krockat med densamme? Check.
Hoppat fallskärm? Check.
 
Att köra i sanden var helt grymt, så roligt. Hade varit någonting för er, pappa och Kim. 
Skulle kanske kunna ta en dag på Fraser när ni är här :)
 
Jag låter ett gäng bilder tala för sig själva, och säga de x antal tusen ord jag inte skriver. 
 
Namans fördelsedagsmiddag i Noosa
 
Fullpackad bil innan 3 dagars camping på Fraser Island
 
Tömmer luft ur däcken för att kunna köra i sanden
 
Som sagt, grym körning!
 
Reselektyr :)
 
En av öns sötvattensjöar
 
Och ja, jag körde också! 
 
 
Vid ett 80 år gammalt skeppsvrak, ligger och skräpar på stranden. 
 
Mitt i sanden, utan tältpinnar och utan madrasser.
Har jag verkligen sovit två nätter så här?
 
Sådär kul efter en timmes körning i 20 km/h på vad jag normalt sett inte kallar väg. Typiskt! 
 
Dingo! Så himla fin, men de ska tydligen vara farliga. Jag hade velat sno med en hem!
 
Ett halvt hus på stranden. Nämen varför inte?
 
 
 
Detta var det närmaste motorväg vi kom på Fraser
 
Tillbaka i Noosa!
 
Vi hade en hel strand så gott som för oss själva. Amazing. 
 
Förbereder inför fallskärmshoppet. Lite pirrig i magen här vill jag lova!
 
Men sjukt glada och peppade ändå!
Det var bland det häftigaste jag gjort, och jag skulle göra det igen!! Fantastiskt.
Och utsikten sen. Inte ett moln, bara strand och hav så långt vi kunde se. Wow.
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Git säger:

    Pellan, vilka saker du har varit med om! Härligt att du får uppleva detta! :D Jag saknar dig men som du vet så finns du alltid med mig ändå... ;-) Kramar //Mamma

    2012-09-28 | 14:21:23

Kommentera inlägget här: