goldcoastlife.blogg.se

Mitt utbytesår på Griffith University i Australien

Lördag.

Kategori: Allmänt

Imorgon blir det slutligen flytt, så idag har jag bakat en moving-out cake till mina snart f.d. flatmates. Den bästa tårtan jag vet: svensk (?) jordgubbstårta med vaniljkräm. Hoppas det går hem :)
 
 
En av de roligaste sakerna med detta huset har jag glömt att visa.
Skrattade redan första dagen åt det. Kommentarer överfödiga? Haha!
 
 
Uppdatering om gårdagen: Jag, 2 svenskar till, en norsk och en dansk (nej, det är inte början på en rolig historia) till Tambourine mountains. Det blev inte av, för Rasmus som körde krockade innan vi kom iväg. Ingen skadades, tack och lov, men det blev tack och hej för bilen. Inte kul alls. Vi fixade god lunch hos Frida och Maren istället, slog på en film och gick på The Gold Coast Show på kvällen. Man kan nog säga att The Gold Coast Show är Gold Coast's motsvarighet till Jönköpingskalaset med skillnaden att här slår de på lite större. Karuseller, marknader, fyverkerier, uppträdanden, ponnyridning och fårutställning. Väldigt charmigt faktiskt, och avslutades med 10 minuters fyverkerishow. 
 
 
Pappa, detta är mina purfärska kalasbyxor! What say you? ;) Letar febrilt efter ett par matchande bowlingskor!
 
Ramus var utmattad efter förmiddagens dramatik :)
 


Kommentarer

  • PP säger:

    Fina kalasbyxor, Pellan! Köp med ett par åt mig! Vad tyckte dina mates om tårtan??? Kram! //PP

    2012-09-02 | 08:20:18
  • Evelina säger:

    Hahaha pappa i kalasbyxor! KÖP

    2012-09-04 | 19:45:22

Kommentera inlägget här: