goldcoastlife.blogg.se

Mitt utbytesår på Griffith University i Australien

Brisbane

Kategori: Allmänt

Trots näst intill tre månader bara en timme söder om Brisbane lyckades jag inte hasa mig dit försen idag. Jag, Sandra och David åkte på förmiddagen och spenderade dagen med en av Davids kompisar hemifrån Tyskland. Det är en sån kontrast gentemot Surfers, som känns lite som en stad på låtsas. Brisbane är en faktisk stad, med allt som hör till. 
 
Vi lyckades helt ovetandes också pricka in dagen då Brisbane Festival avslutades.
Det firades med helikopter-show, laser-show, jet-show och ett riktigt monsterfyverkeri.
Supernice! De är verkligen bra på det här med fyverkerier här nere.
 
Slutet på kvällen blev dock seg, jag och Sandra tog tåget tillbaka. Tog en evighet. 
Sen blev vi tvugna att ta taxi sista biten för att slippa vänta bussen en till evighet.
Taxin körde inte ända hem, så en liten promenad i ösregn blev kronan på verket.
Nu är jag trött och redo för sängen. Imorgon tar jag nya tag med plugget!
 
Den konstgjorda stranden mitt i Brisbane, mycket mindre än jag trodde
 
Längs floden vid South Bank
 
David tar kort på Fiona som tar kort. Sandra tar samtidigt på mig som tar kort på dem som tar kort. Humor på hög nivå! Eve, tänker på din japaner-som-tar-kort-bild! Fast i mini-version :)
 
 
 
Fullt med småbåtar som radade upp sig för att få bra utsikt över kvällens avslutnings-show
 
Studentboende mitt i stan, en mini-studio blir din för ringa $400/vecka
 
Men man förstår varför, fanns precis allt. Här var det till exempel skönt att vila fötterna en stund efter allt promenerande!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: