goldcoastlife.blogg.se

Mitt utbytesår på Griffith University i Australien

Bästa dagen

Kategori: Allmänt

04:42am.
Då skickade jag in rapporten inatt. Utmattad. 
 
MEN! Ingen ont som inte har något gott med sig. 
Den missen i planeringen gjorde ju att jag fick hela dagen idag ledig, och det har verkligen varit en toppendag. Vaknade av solljuset imorse och åt frukost med Tamer, en av mina nya flatmates, på balkongen.
 
Min cykel lämnade jag i gamla huset igår, så jag tog bussen dit för att cykla hem den till surfers. 
Insåg när jag cyklade från Main beach längs stranden ner mot Surfers hur himla glad jag ska vara över att jag är här. Så fantastiskt fint, stranden tar aldrig slut.
 
 
Sedan har jag spenderat resten av dagen med Aimee, den tyska tjejen som bor här, på stranden ett par (!!) minuters promenad från huset. Tjejsnack är skönt efter att ha bott med så många killar ;)
 
Nu blir det dusch och kvällsmat innan det är dags för trivia night med Jenna och hennes vänner.
Optimal måndag.
 
Är jätteglad över mitt nya boende också. Huset är inte lika modernt och fint men läget och mina nya flatmates väger upp det gott och väl. Mitt nya rum är faktiskt trevligare det gamla, glimt på det nedan.
 
 
Det är ett mysigt hus, med sina speciella coh alldeles egna skavanker. Bland annat lutar det. Lägger man en boll på golvet rullar den iväg, och inte så långsamt heller. Jag känner på mig att jag kommer trivas här. 
 
 

Kommentarer

  • Evelina säger:

    Haha, älskar att du har hamnat i ett hus som lutar. Typiskt dig på något sätt :)

    2012-09-04 | 19:44:15

Kommentera inlägget här: