goldcoastlife.blogg.se

Mitt utbytesår på Griffith University i Australien

24.

Kategori: Allmänt

Alltid lika roligt att fylla år, men i år var det ändå lite extra speciellt. Jag fyller ju år mitt i terminen hemma, så jag tror detta var första gången jag inte firade födelsedag i 10-gradigt regnrusk!

Jag bjöds på fin frukost av Aimee och Tamer, som inte alls egentligen hade tid till det. Båda åkte iväg på sina spring break trips igår. Haha, kvällen innan satt de till och med uppe och väntade på att jag skulle gå och lägga mig för att sen baka en jordgubbstårta, som de förstått att jag gillar. Bäst.

Sa jag att det var 30 grader i Surfers igår? Det var det iaf.
Jag och Jessi chillade på stranden några timmar och jag tog mitt första dopp i havet utan wetsuit!

Sedan hade jag förfest här hemma, bjöd på brända kanelbullar. Tro det eller ej men de gjorde succé. Filidutter å andra sidan verkar vara någonting som bara svenskar tycker om. Alla andra som provat är rörande överens om att det där är minsann inte godis.

Jag fick en del härliga presenter, som kanske hade varit något lustiga att få hemma.
Köttbullar till exempel. Eller knäckebröd. Haha, men fy vad löjligt glad man blir över svenska saker när de annars är så långt borta. De tyska grabbarna hade komponerat en tavla med bilder från helgen på Stradbroke, den hänger nu som enda dekoration i mitt rum.

Imorgon bär det av till Noosa!
Tillbaka på fredag nästa vecka, vi hörs då.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: