goldcoastlife.blogg.se

Mitt utbytesår på Griffith University i Australien

Tentor på ingång

Kategori: Allmänt

Igår hade jag min sista schemalagda aktivitet i skolan för terminen. Jösses, som Evelina hade sagt, vad fort det gick! Detta firades såklart med en sväng till Max Brenner (chokladcafét på Main Beach) tillsammans med Jenna, Aimee och Tamer. Jag är fortfarande mätt. 
 
Senare på kvällen mötte jag och Aimee upp med Nadine och hade en riktigt kul utekväll. De spontana utekvällarna brukar bli bäst, förväntningarna är på noll så det kan bara bli bättre. Och bra blev det :)
 
Idag har jag latat mig på stranden och börjat se över en hemtenta (!) som släpptes idag. Min första hemtenta någonsin, så det blir spännande att se hur det går. Utöver den är det bara två tentor kvar, den 16 november checkar jag ut för i år och beger mig mot Melbourne. Jag tror jag har hittat boende där nu. Ska Skypa med de som bor där på tisdag, och om vi inte skrämmer varandra flyttar jag in i slutet av november för att stanna till någon gång i januari. Sedan blir det Sydney i 1-2 veckor innan jag kommer tillbaka hit för att välkomna familjen till Australien <3
 
Såg förresten när jag vaknade i morse att det snöar i Jönköping?
När jag tittar ut nu ser jag inte ett moln och termometern står på strax över 30 C.
Här kan man va :)
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: