goldcoastlife.blogg.se

Mitt utbytesår på Griffith University i Australien

På begäran

Kategori: Allmänt

Tiden springer verkligen iväg här. Om bara fem veckor är terminen slut och det är dags att lämna Gold Coast för sommar- och jullov. Hur kan det ha gått så fort?
På riktigt, jag vet inte om jag hängde med där. De flesta utbytesstudenterna är bara här en termin, och många ska iväg och resa innan hemfärd. För min del blir det Melbourne. Så ser åtminstone planen ut nu. Jag och Aimee ska försöka få var sitt jobb och uppleva lite storstad, så håll tummarna för det! Går det som jag hoppas kan jag åka iväg och resa en sväng i januari också, så håll tummarna för det med :)
 
I början av februari kommer jag tillbaka till Surfers för att möta upp familjen som kommer på besök. Jag ser fram emot det så så så mycket. Mamma, pappa, Evelina och Kimpan kommer ner. 
Tråkigt att inte Fidde och Matte hittar hit, men man kan ju inte få allt :) 
Ska bli kul att få ta med dem i och runt Gold Coast. Precis lagom också, de hinner åka precis innan nästa termin drar igång. Då är det bara fyra månader kvar till hemgång. Shit vad tiden rusar bort. 
 
Det börjar bli väldigt väldigt varmt här nu med. Vissa dagar blir det bara upp och ner i havet för att svalka hela tiden. Vilka problem man har. Väldigt tacksamt faktiskt :)
 
I veckan tog vi oss äntligen till movie world, jag köpte årspass!
Feta berg-och-dal-banor, 30 grader varmt och trevligt sällskap. Life is good.
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Mickan säger:

    Njut så mycket du kan Pellan!! Håller med. Tiden bara springer iväg!!!!
    Du ser ut att ha det toppen :)

    2012-10-12 | 04:07:06
    Bloggadress: http://mickanontherun.blogg.se

Kommentera inlägget här: