goldcoastlife.blogg.se

Mitt utbytesår på Griffith University i Australien

Tyskt

Kategori: Allmänt

Ja, det är verkligen fullt med tyskar här nu, och det har varit jättekul att ha Aimées kompisar här. 
Vi har tagit med dem till våra favoritställen i Surfers och ikväll lagade Chris och Aimée typisk sydtysk middag och bjöd in lite extra tyskar dagen till ära. Jag är enda icke-tysken, så jag försöker hänga med i tyskan när det varvas mellan språken. Och faktiskt, jag kan förstå sammanhanget, men tyvärr inte mycket mer! Vi fick Käsespätzle, vilket var riktigt gott. Lite som hemmagjord pasta de gjorde från grunden och massa ost, stekt skinka och lök. Jag har lovat att bjuda igen med Janssons på julafton!
 
Och, när jag ändå är inne på mat. Igår var jag, Sandra, Patrick och Naman (Spring break-gänget) på en 10-rättersmiddag på en restaurang i Surfers och fick mat lagad av en Michelin star-kock. Rätterna var och en var små, men de kom ut med nya hela tiden, och det var SÅ gott. Experimentiell matlagning, så kombinationerna var ganska konstiga och jag fick prova en hel del saker för första gången. Som att äta soppa ur en pipett, wasabi-pärlor på youghurtglass eller kammusslor med popcorn :)
 
Jag vet att bilderna är suddiga, jag vet inte varför men kameran presterar inte riktigt när det inte är dagsljus?
 
 
 
 
 
 
 
  
 

Kommentarer

  • PP säger:

    Bländarinställning, kanske...?

    2012-11-10 | 15:27:09

Kommentera inlägget här: