goldcoastlife.blogg.se

Mitt utbytesår på Griffith University i Australien

Sydney

Kategori: Allmänt

Nu har jag spenderat hälften av mina 8 dagar i Sydney. Och jag gillar verkligen Sydney.
Mycket bättre än Brisbane. Det finns mer kultur, historia, människor och saker att göra.
Det är ju också löjligt roligt att äntligen få se byggnaderna man har sett så många gånger på film, i böcker och i tidningar live. Vi har såklart kollat in Operahuset och Harbour Bridge, vi har sett Sydneys äldsta fortfarande stående hus, varit på Museum of Contemporary Art, varit på Stand-Up Comedy, ätit middag i Chinatown och även hunnit med en kväll hos en äkta Sydney-bo. Imorse tog Jessi flygbussen till flygplatsen, hon ska till Melbourne några dagar sen åker hon hem. Jag hatar att säga hej då. Nu har jag två dagar allena här i stan, men de sista två är Naman och Patrick här också innan de flyger hem till Sverige.
 
 
En av de skönaste bilderna jag någonsin tagits. Så skön liten tjej. Star to be!
 
Det äldsta huset i Sydney, fortfarande i bruk. Inte lika gammalt som gamla Europeiska hus, bara 200 år, but still.
 
 
Ett konstverk? Jessi tyckte det mesta på MCA var ett skämt, jag gillade denna. Den stod ut från mängden så att säga ;)
 
 
Jessis favorit :) 
 
 
 Det finns verkligen ingen som gillar AIK!
 
Bytte till bestick halvvägs in. Man blir ju bara arg!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: