goldcoastlife.blogg.se

Mitt utbytesår på Griffith University i Australien

Nytt rekord

Kategori: Allmänt

Idag är det prick 4 månader sedan jag lämnade Sverige. Längre än så har jag aldrig varit hemifrån.
Det blev på dagen 4 månader i London, så nu blir det nytt rekord varje dag hädanefter. 
Efter detta året hoppas jag att jag aldrig slår det rekordet igen. Man måste få sin dos av hemma ibland. Men jag har faktiskt inte haft farligt mycket hemlängtan, jag vet ju att det finns kvar.
Göteborg. Egnahem. Familj. Vänner. Wilma. Lösgodis. Min lägenhet. 
 
När hemlängtan-nerven slår till försöker jag påminna mig om vad jag inte saknar.
Kyla. Tentahets. Slask. 16-bussen. Slemmiga lunchbaguetter. Snett regn. Haha!
 
Hemtentan ska in nu i eftermiddag, så full fart. Har uppsatsen kvar att skriva och 8 timmar kvar till inlämning. OM jag ser fram emot ikväll när det är över! 
 
Min lilla skrutt. Saknar. 
 
Första dagarna i London för snart 4 (oj) år sedan. 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: