goldcoastlife.blogg.se

Mitt utbytesår på Griffith University i Australien

Nyinflyttad

Kategori: Allmänt

Bostad löst! Skönt. 
Igår flyttade jag in i ett houseshare, det tredje för mig i Australien. 
Här bor sex andra, de är från Sverige, Norge, Italien, Skottland, Tyskland och den sista har jag inte koll på än. Alla verkal himla trevliga, men det bästa av allt är ändå att vårt hus (enligt google maps) ligger 130 meter från Aimées hus, så vi är nästan flatmates vi också. Standarden är som vanligt långt i från svenskt, men i vilket fall bättre än flera andra jag tittat på här. Good engough helt enkelt. Nu är det jobb kvar sen är jag all set for life in Melbourne. Jag provjobbade på en lunchrestaurang igår, hur det gick får jag veta nästa vecka. Under tiden ska jag fortsätta leta.
 
Imorgon väntas 33 grader varmt och strålande sol. Om vi ska till stranden?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: