goldcoastlife.blogg.se

Mitt utbytesår på Griffith University i Australien

Julpaket

Kategori: Allmänt

När jag kom hem från en heldag på stranden idag väntade en liten överraskning på mig hemma i hallen. Post! Mamma och pappa skickade på min beställning tomteskum (ett måste till julafton) och några wildcards. Min favorit Karl-Bertil till exempel! Julen är räddad :) Tack!
 
 
Efter bion senast blev det spontan utgång istället för planerad hemgång. Vi tillsammans med Aimée och hennes flatmate Tom hamnade på en klubb med salsa-kväll med liveband och massa dans. Oväntat men himla kul. Maren och Frida fick sig en utgång i Melbourne, och idag sa vi hej för den här gången och hoppas vi ses igen hemma i Europa. Nu har jag nästan bara Aimée kvar att säga hej då till av Gold Coast-gänget från första terminen. En kompis kommer och hälsar på mig i Melbourne i Januari, men jag tror det är den sista. Last one standing, yes box. 
 
Ikväll ska jag och Aimée grotta ner oss hemma och kolla på Sagan om konungens återkomst. Vi har bokat in The Hobbit på annandagen (den släpps inte förrens då här) med Tom och hans bröder plus en till av Aimées flatmates men Aimée som inte hade sett de tre andra ville titta ikapp. Vi satsar dessutom på extended version så det blir långsittare!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: