goldcoastlife.blogg.se

Mitt utbytesår på Griffith University i Australien

Prokrastinerar

Kategori: Allmänt

Är tillbaka på biblan i skolan, första gången på någon vecka jag är här. Det är alltså fortfarande lugnt och skönt här. Kan nästan bli för lugnt, funderar på ett extrajobb för att kunna resa så mycket som möjligt senare. 
 
Kanske blir en miniresa till helgen, vi är ett gäng som förhoppningsvis tar en roadtrip till Noosa, som ligger vid sunshine coast några timmar norrut. Hade varit nice, beror på hur billigt vi kan få det. Hoppas, hoppas!
 
I söndags var jag på Waxy's igen, stället med $2 steaks på söndagar, det är toppen! 
Efter det tog jag mig ut till Labrador med några andra svenskar för att följa handbollsfinalen. Krångligt värre, det är inte den största sporten i Autralien om man säger så. Sändes inte på någon kanal. Till slut fick han vi var hos Skypa med en kompis hemma i Sverige, som i sin tur streamade svtplay och delade skärm med oss.
 
 
 
Och om någon undrar, det är alltså inte tv:n vi tittade på, utan på macen a la 13-tum.
Man tager vad man haver ;) 
 
Ikväll har jag kvällsföreläsning. Det är konstigt, men föreläsningar är tråkigare på kvällarna. 
Kanske för att man vet att vännerna har roligare saker för sig? Ska i vilket fall bli skönt att ha det avklarat för det här veckan! Måste ta tag och läsa klart artiklarna för denna veckan, inte ok att komma oförberedd till föreäsningar i detta land. En svensk students mardröm!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: