goldcoastlife.blogg.se

Mitt utbytesår på Griffith University i Australien

Long time no seen

Kategori: Allmänt

Insåg att det var lite länge sen jag var inne här och uppdaterade. Tiden går väldigt snabbt här,
jag känner redan nu att när jag åker hem nästa år kommer tiden på något sätt varit för knapp.
Man gör bäst i att utnyttja tiden man har här. 
 
Sitter på biblioteket på campus och försöker ta mig igenom veckans readings, läser just nu om medeltida Indiens roll i världshistorien. Plugget är som hemma, som ni kan se, men tar mindre tid och ämnet är väldigt långt ifrån nätverkande i mobilindustrin ;) haha, skönt med omväxling ändå, historian är faktiskt det som är roligast att sitta med.
 
 
Helgen har varit riktigt bra, älskar helgerna här nere.
I fredags hade jag hemmakväll med Harry, en av mina flatmates. Det är konstigt, även om vi bott ihop en månad nu är det lätt att man går om varandra hela tiden, kul att umgås lite.
 
I lördags var det inflyttningsfest hos några av svenskarna jag träffade i Byron; Sandra och hennes flatmates. Jag har vant mig vid att inte träffa många skandinaver, men de flesta andra skandinaverna här bor med andra skandinaver. Så i lördags var alla utom 5-6 stycken från sverige eller norge, skönt att köra lite svenska ibland.
 
Igår blev det en pinsamt lång sovmorgon, tänkter inte berätta hur lång! Det var en kul utekväll iaf :)
Men jag tog mig ut på kvällen med tre tyska utbytesstudenter, vi gick till en pub/restaurang i surfers som har $2 steaks på söndagar. Toppen för studenter, så vi stötte på andra utbytesstudenter där och körde långbord. Det bästa? Tyskarna har köpt en bil, och bor ett par km från mig. Ingen buss! 
 
Bjuder på lite bilder från i lördags! 
 
 
Detta är alltså goon, Australiensk bag-in-box. 4,4 liter vin för $12. Billigare än vatten, inte bra!
 
 Och här har vi hela lördagsgänget:
 
La Grande Finale för idag: min fina racercykel! Är extra glad över den, på tre år lyckades inte få upp min cykel till Göteborg, så här får jag min revansch!
 

Kommentarer

  • Julia säger:

    Så roligt att läsa hur du har det gumman! Haha skrattade högt på tåget när jag läste "långt ifrån nätverkande i mobilindustrin". Jag trodde aldrig att jag skulle säga det, men saknar kandidatarbetestiden och jag saknar ER!!!
    Ta hand om dig gumman!

    Svar: Haha, jag vet! Man kommer ihåg det som är bra, och tur är väl det ;) Saknar DIG med! Hoppas verkligen att jag kan ta mig upp i Asien och hälsa på, det är nästan ett måste!!
    goldcoastlife.blogg.se

    2012-08-06 | 10:54:33
  • Anette säger:

    Hej Ellinore! Fick länken till din blogg av Git och jag kan se att du verkligen har det helt kanon. Njut av din vistelse och bara ha kul! Ta väl hand om dig och gå inte ensam hem på kvällarna ;-)
    Många kramar från Anette

    Svar: Ja, jag har verkligen inte mycket att klaga på än så länge! Haha, jag har som tur är både vänner och flatmates med bil så många gånger får jag skjuts hela vägen till dörren :) Hoppas allt är bra där hemma! Kramar
    goldcoastlife.blogg.se

    2012-08-07 | 10:55:10

Kommentera inlägget här: