goldcoastlife.blogg.se

Mitt utbytesår på Griffith University i Australien

Bored much?

Kategori: Allmänt

Jag är så trött på allt det akademiska i skolan. Kan låta konstigt, skolan är per definition akademisk. Jag sitter och ska skriva en uppsats om någonting jag redan har lärt mig.
Jag har fattat grejen. Då vill jag gå vidare. 
 
Nu måste jag spendera två dagar för att bevisa att jag har lärt mig det. Leta källor om saker jag redan vet stämmer, och har källa på, men det är så härligt akademsikt att de har minimikrav på antal källor. Källhänvisa. Översätta. Det suger musten ur mig ibland.
 
Det är en himla tur att vissa människor tycker det är kul med forskning (och rapportskrivning).
Hade alla varit som jag hade det blivit mycket trial and error. 
Saknar Chalmers-varianten: 4 timmar i tentasalen. Check.
 
 
 
Märks det att jag sitter och skjuter på det jag egentligen borde göra?
 
Roligare: Jag flyttar i helgen!
Avståndet till Surfers där nästan alla mina vänner bor blev för stort. 
I veckan njuter jag så mycket det bara går av närheten till skolan och mys med Hootch. 
Snart njuter jag av 2 min till stranden och 10 månader i PARADISE!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: